2008. október 24., péntek

Az első mű

Sziasztok, és köszönöm a lehetőséget, hogy én is blogotok egyik alkotója lehetek. Első műveim, el is készültek. Csináltam én is egy Isten hozott! házikót, és egy Babát, amivel debütlálok itt Nálatok.

A baba Legjobb barátosném születésnapjára készült, és úgy gondolom nagy örömet tudtam vele okoznom. Szerintem remekül sikerült, főleg azt figyelembe véve, hogy első kísérletem a témában.
Régóta keresgélek, hogy minden részelt összeálljon, de minél többet kutakodtam, annál inkább arra kellett rájönnöm, hogy bíznom kell a saját fantáziámban, mert nincsenek szabályok. Egyedül a feje készült, egy Babakészítő honlap leírása alapján. A fejében a legnehezebb a szemek szimmetrikus elhelyezése volt, ami nem is biztos, hogy tökéletesen sikerült.
Alapanyagok
5dkg tömőgyapjú(ez csak a fejére és a törzsére volt elég, a karját, és lábát egyéb tömőanyaggal készítettem)
1 leselejtezésre váró trikó (ha valaki tudja hol lehet venni trikóanyagot, akkor remek, de én nem tudom...)
1db harisnyazokni, vagy gézgyűrű, amit a patikában nem tudtak adni, pedig két különböző méretre is vágytam volna, a fejéhet, és a végtagjaihoz, de majd legközelebb.
Egy gombolyag fonal, a hajához, persze ezt is érdemes maradékból csinálni
A babaruhához megfelelő anyag...nem könnyű...azt hittem, én naiv, hogy annyi maradékom van itt, hogy simán megoldom, de minden minta bután állta a picike babán...

Összeállítás
1. fej elkészítése (haj nélkül) szerintem ezt a leírást érdemes követni. Amit én megtanultam, saját hibámból, hogy feltétlenül AZONOS SZÍNŰ fonalat kell használni:D, ott csak az illusztráció miatt más! A fejbe készítés közben érdemes egy vastag gyufaszálat beleépíteni, ami majd a fejet egyenesen tartja a törzsön, különben nagyon lötyögni fog a feje.
2.végtagok elkészítése. Ennek nem találtam pontos leírását. Mivel most nem találtam a fenn említett gézes megoldásos alapanyagot, ezért saját szabásmintát készítettem. A láb kicsit csúcsos lett, ami a végeredményt illeti, de a kézzel elégedett vagyok. Ha kapok gézt, a következő babánál a fejhez hasonló "kötözött sonka" technikával fogom készíteni. Arról is beszámolok ha van rá igény.3. Törzs kitömése, és alja eldolgozása kitömött lábak beillesztésével együtt.
4. Karok felvarrása szimmetrikusan!!!:D5. Ekkor én a ruhának álltam neki, mert a haj elkészítésétől bevallom rettegtem. Pedig a ruha volt nehezebb ügy. A ruha itt most két narancssárga 7cm széles, 60 cm hosszú (kb) textilcsíkból készül rém primitív modon. A kisnadrággal sem tököltem sokat.(a meddő próbálkozás sorozattal senkit nem untatok:D)6.Végül a haja készült el, ami sok idő, mégtöbb izgalom. De megéri. Koronaként dísziti a babát. Sok sok babát megnéztem, és az egyetlen hajkészítésre vonatkozó képet is megvizsgáltam a már eddigis emlegett honlapon. Nem sokat segített, be kell valalnom, így eléggé önfejűen álltam neki. Rajzoltam egy kört, a fejen, ami a haj szélének vonalát jezete. Körbefűztem hajjal. Fufrurészen kicsit többet, hogy ne lógjon ki a fejbőr:D. Aztán mivel kétcopfos babát terveztem, a középvonalat is megcsináltam. Itt követtem a rajzot, ami az előző linken látható. Végül, hogy kicsit mégsűrűbb legyen, a válszték és a nagy kör közé mindkét oldalom egy egy sávot végigfűztem még. Ha valaki szeretne ennél részletesebb legírást a hajról, akkor a következő babánál azt fogom külön lépésről lépésre fotózni, de gyermekem mellett arra most nem volt mód.A kész baba 40 cm hosszú lett, kb 7 cm-es fejjel, 14 cm hosszú lábbal, és 13 cm hosszú kézzel. Némi elfogultsággal együtt gyönyörűnek mindősítem:D.

4 megjegyzés:

szazala írta...

Nos,itt is utolértelek!:)Aranyos a baba!Esetleg tudnál nekem segíteni?Járatosabb vagy a babás-varrásos oldalakon,én egyszerübb kézbáb ötleteket keresek!
Köszi!

Unknown írta...

Textilből szeretnéd? Annyi annyi lehetőség van. Én filcből csinálnék, ez az első ötlet. De körülnézek a netn, hátha találok valamit. Megtalállak:D.

szazala írta...

Tulajdonképpen mindegy,az öcsémnek féléves a kicsi lánya,és mostantól szerintem pár éviig folyamatosan szükség lesz bábokra.

Cicurka írta...

sziasztok! klassz ez a házikó, nemsokára én is elkészítem, csak még keresem a megfelelő anyagokat! :-)
Egyébként felvettem a blogotokat a kedvenceim közé.
Köszönöm a klassz ötleteket!
További szép napot!