2008. június 30., hétfő

Cicvarek gépe - Pfaff Quilt Expression 2046

Prológus
Lelkes szélmalomharcot folytatok a dohányosokkal; próbálom bebizonyítani nekik, hogy az egészségkárosításon túl özön pénzt is belefüstölnek a nagyvilágba. Állításomat igazolandó 2003. januárjában elhatároztam, hogy Férjem is és én is virtuális nikotinfüggővé válunk, azaz minden hónapban az aktuális fizetésünkből átutalunk egy külön bankszámlára annyi pénzt, mintha Ő is és én is elszívtunk volna egy-egy doboz koporsószeget. Akkor ez havi 10.000 Ft-ot jelentett fejenként. Decemberre összegyűlt 240.000.- Ft, azaz kettőszáznegyvenezer (!!!) forint. Ekkor meglátogattam a Pfaffboltot, és megvettem a Bűvössárkányt. ;-))


Ismerkedés
Hazahoztam, kicsomagoltam, melléültem és csak forgattam mint majom a staniclit, alig mertem hozzányúlni.
Körbebástyáztam magam az angol és a magyar nyelvű használati utasításával, nyomkodtam a gombokat, alig mertem lenyomni a pedált, szóval tisztára úgy viselkedtem, mint aki nincs teljesen magánál. De gondolom, nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel, lelkesen tudnak bólogatni azok a varrótársak, akik a régi varrógépük után szembekerülnek egy ilyen kaliberű Csodával.
Próbálgattam az öltéstípusokat, tobzódtam. Másnap aztán végigvarrtam az összest egy nagyobb anyagdarabra, hogy lássam kivarrva mindegyiket. Még három év távlatából is előveszem olykor, hogy nézegessem. :-)


Tapasztalatok


Előnyök (számtalan sok van, a teljesség igénye nélküli felsorolás következik)
- felső anyagtovábbítás (IDT rendszer, Pfaff-szabadalom)
- tűpozicionálás
- automata tűbefűző
- szálvágó
- alsószál-fogyás figyelmeztető
- fémváz
- memória öltéskombinációk tárolására
- egylépéses automata gomblyuk
- öltéstípusokhoz info gomb
- mintatükrözés
- automata elvarrás a varrás elején és végén
- csatlakoztatható plexilap (külön megvásárolható quilt készlet)
- számtalan külön megvásárolható talp bizonyos varrásfeladatokhoz (applikálótalp, zsinórfelvarró-talp, ráncolótalp stb.)

Hátrányok (...vagy legalább is én annak érzem)
- kétszer fordult elő eddig, hogy bekapta az előző varrás végéről lelógó cérnát és bizony olyan leállást okozott nála, hogy szakszervizbe kellett vinni - még garanciális volt, nem mertem egyedül nekiesni :-(
- nem biztos, hogy hátrány, hogy 10-15 munkaóránként kér 1, azaz egy csepp olajat egy bizonyos helyre, de ha ez elmarad, akkor bizony hurkol a hátoldalon és bosszantó tud lenni, amikor nem veszem észre időben

S akkor következzen néhány kép:







5 megjegyzés:

KicsiKató írta...

A kiscica is tartozék?:))) És mi az a stanicli?

Mondanám, hogy irigykedek, de nem, én szerelmetes vagyok a gépecskémbe, csakhát mikor látom a fotókat, hogy más gépek meg milyen öltéseket tudnak... De hát tudom, hogy a szomszéd kertje rendszerint zöldebbnek tűnik:))))

Cic írta...

KicsiKató! Bizony, az a kiscica szériatartozék (nálam)! :-)))))

Szerintem mindannyiunk álma egy olyan gép lenne, ahol ki-ki összeválogathatná, hogy ő személy szerint milyen extrákat kérne bele. :-))))

ui. stanicli=tasak, zacskó ;-)

Ahama írta...

A módszered kiváló dohányzásellenes propaganda:)).
Nagyon jó a géped, majdnem tapasztalatból mondom, az enyém is abból a családból való.
Használd örömmel még sok-sok évig!

kastanie írta...

én se dohányzom, ez nem ér...vigasztal, hogy én meg is rémülnék, ha az én gépem ennyi mindent tudna:-)

Czkriszta írta...

Mivel nekem is ilyen gépem van és többszöri közvéleménykutatás után sem tudom,hogy pontosan hova kell az az egy csepp olaj (mindenki mást válaszol),Te hova cseppented? Krisztina=Czkriszta