2008. május 20., kedd

Big :) Brother

Nekem egy Brother LS2125-ös gép van segítségemre. Tömegdarab, hiperekben is kapható, megfizethető (~20.000 Ft) áron.

Nagy előnyének mondják, hogy fém alkatrészei vannak a műanyag ház alatt. Elvileg a vásárlást igazoló blokkal egy ingyenes varrógép-bemutatót is kap az ember Brotheréknél, ezt nekem nem sikerült érvényesíteni.

Miért szeretem? Mert lehet vele varrni :) De vannak furcsa dolgai -bár simán lehet, hogy csak nem ismer el engem falkavezérnek.

A 2. és 3. számú cikk-cakk nem cikk-cakkot varr, hanem mint a 13-as; olyan szegőöltés-félét.

A szálvezető nagyon lükén van megcsinálva, komoly bűvésztrükként kell begyakorolni oda a cérna befűzését. Az sem tetszik, hogy égőcseréhez pl. nem tudom kipattintani az ajtót, mint nagyanyám 100 évs Singerjén, hanem csavarhúzót kell ragadnom, ha bebocsájttatást akarok oda nyerni.

Ja, és a gomblyukazója is nehézkesen megy. 4 lépcsőben, a b oldallal gondjai vannak.
Vastag anyagokkal -nem is kell, hogy vastag legyen, elég, ha több réteg- nehezen birkózik meg.

A használati útmutató szerinti hímzés, hogy aszongya ; tegyek fel stoppolótalpat és vegyem le a szorítótalpat karral együtt és úgy hímezzek hímzőkeretbe feszített anyagra, katasztrofálisan kivitelezhető, mindent összegumbancol.

Hm, most úgy tűnik, mintha nem szeretném a gépemet. Szeretem én, de nem lenne ellenemre egy szelídebb, engedelmesebb masina. Azért is nézegetek komolyabb gépeket, mert ha a zUramnak ,,jár" egy vadászpuska 6számjegyű összegért, akkor nekem is jogom van egy jó darabhoz, nem igaz?

4 megjegyzés:

kastanie írta...

Nekem is van egy ugyanilyen gépem 3 éve. Nem hagyott még cserben, előnye, hogy szállítható dobozostul. Nem szokott cserben hagyni, de kicsit bizalmatlan vagyok vele.
A tűbefűzés nagyon nehézkes, valahogy rossz helyen van. Eléggé hangos.

Ahama írta...

Úgy néz ki, hogy kaphatnék egy ilyet "ingyér". Az enyém nagy hiányossága, hogy nem lehet lesüllyeszteni az alsó anyagtovábbítót.Ennek lehet? Lehet vele szépen szabad gépi tűzni? Mi a tapasztalatotok vele? Köszi!

kastanie írta...

Ahama, én kipróbálnám ezt a gépet szabad gépi tűzésre, de hogy szépen és könnyen lehet-e azt nem tudom megmondani, később leírtam a tapasztalataimat vele.

Cinkapanka . . . írta...

Én tavaly karácsonyra kaptam egy ilyen gépet a páromtól. Már elég rég vágytam egy varrógépre. Viszont folyton összegubancolódik a cérna akkor is ha vékony anyagot varrok. Biztos én vagyok a béna, pedig már mindennel próbálkoztam.