2008. május 21., szerda

Brother Star 110, Brother 1034D


Nekem több varrógépem van. A legelsőt -egy Lucznikot- 30 évvel ezelőtt vettem. Ma is kifogástalan állapotban van, pedig nagyon sokat nyaggattam és nem is mindig kíméletesen. Az utóbbi időben a hangja vetekedett egy traktoréval, de amióta elvittem egy szerelőhöz egy kis "ráncfelvarrásra", azóta duruzsol. Egyébként semmi baja nem volt, csupán ki kellett tisztítani és meg kellett kissé olajozni. Ma már tartalék gépként használom.

8 évvel ezelőtt vásároltam a Brother Star 110-es típusú gépemet. Könnyen kezelhető. 20 féle öltést tud, nem csak egy, hanem két tűvel is. Vannak rajta rugalmas öltések is. Gomblyukvarró programja 1 lépéses, van rajta szálvágó, tűbefűző. Szabad karos. Anyagtovábbítója lesüllyeszthető. Alsó hurokfogója vizszintes, körforgós rendszerű. A motorja 80 wattos, erős.
Nagyon szeretem. Megbízható, szépen varró, csendesen működő.
A tartozékként kapott talpak mellé megvásároltam még jónéhányat, így szinte mindent meg tudok varrni tökéletesen. Legalábbis nem a gépen múlik. :) A 8 év alatt egyszer látta szerelő. Inkább csak amolyan "szűrővizsgálaton" esett át.

Csak azért vásároltam egy háztartási lockot -szintén Brother gyártmányút-, mert rengeteg jelmezt varrok, s összeállításuk könnyebb és szebb azzal.












Nem említettem még a negyedik varrógépemet, ami egy nagyon öreg, lábbal hajthatós, működőképes szerkezet. Nem is bobinos, hanem még hajós. Előző tulajdonosa 1500 ft-ért adta el nekem, mert nem tudott vele mit kezdeni. Egy kis csinosításra szorul szegény, de még nem szántam rá magam. Egyelőre a pincében vár jobb sorsára.
Varrógép talpak: 1. rolnizó 2. ráncoló 3. overlock 4. keskeny szélvarró 5. cippzárbevarró 6. gombfelvarró 7. zsinórvarró 8. rejtett varrást varró 9. szabad gépi tűző ill. hímző 10. felső anyagtovábbító 11. átlátszó
A képek, rájuk kattintva részletesebben is láthatók.

8 megjegyzés:

ka-ta írta...

Szia!
Nekem is hasonló gépem van, Brother 130E, és megakadt a szemem a felső anyagtovábbítódon.
Én a múltkor nem mertem megvenni a varrógépesnél, mert egyikünk sem tudta, hogy használható-e a gépemhez? De akkor ezek szerint igen. Ez nagyon jó hír!:-))
Köszönöm!
Kata (egy olvasótok)

Elizanikó írta...

Igaz én nem vagyok nálatok admin, de ha érdekel benneteket a gépem ( Brother NX-400 ) , itt tudtok róla olvani: http://elizaniko.gportal.hu/gindex.php?pg=16866838

kastanie írta...

Nagyon nagyon hasznosnak találom, hogy a tartozékokat is lefényképezted. Vajon minden Brotherhez ugyanazok jók?

X írta...

Elizaniko - atmasolhatom ide a gepedrol a leirast?

agibo írta...

Kastanie!
Szerintem amiket lefényképeztem, azok igen, jók több más brother géphez is. Van egyébként tartozékkatalógusom, s abban benne van pontosan melyik géphez, melyik talp használható. Az szokott esetleg "bekavarni", hogy félforgós,vagy körforgós a gép.
A biztonság kedvéért mindig meg szoktam kérdezni "okos" embertől.

Elizanikó írta...

Caitlin !

Természetesen átmásolhatod a leírásomat!

Elizanikó írta...

A félforgósról azt mondták nekem, azért nem olyan jó, mert oda-vissza mozog, és nem körben. Jobban kopik.

agibo írta...

Igen Elizaniko. Azonkívül attól hangosabb is a gép.
Egyébként csak halkan jegyzem meg, hogy a Lucznikom is félforgós, és elmúlt 30 éves. Még nem kopott el.:)